Tuesday, May 4, 2010

Biscornu & Pincushion Exchange 2010 With K.Nisa

Hye and as-salam semua...

Lama dah tak update blog. Last month aku ngan K.Nisa setuju nak buat exchange. Kitorang berdua jer... saja suka2 bg hilang tension ngan stress (aku ler tu.. ahaks..) Since K.Nisa dah tau camana nak buat Biscornu, so kitorang decided nak buat both Pincushion & Biscornu plus satu lagi Mystery Gift.

So, ni Pincushion & Biscornu dari aku utk K.Nisa. Simple je designnye...

Pincushion : The Prairie Schooler Design (14ct Aida)
Biscornu : World of Cross Stitch Magazine (28ct Evenweave)
Ni pulak Mystery Gift dari aku utk K.Nisa. Actually aku nak handmade something. Tapi disebabkan dua2 buah ati aku, Afiqah & Haiqal tak sihat, so terpaksa la aku pegi ke plan B. Nak masuk 3 minggu ni, baru depa sihat sepenuhnya. Kalo tak tu, sambung-menyambung sakit diorang.. Paling teruk Haiqal la.. 3x pegi klinik. Sampai doktor cakap, kalo aku dtg lagi, doktor akan suruh pegi hospital. Alergik aku dgr perkataan hospital tu. Trauma, fobia, semua ada.

Buttons, Impression Aida, 2 FQs, Newton Law's Bookmark Kit, Chart, DIY Love, DMC Threads - Satin, Pearl Cotton, Light Effect, Variations

Yang ni pulak dari K.Nisa utk aku. Suka weh... suka.... Hilang stress, hilang tension, hilang mengantuk di kala tengahari yg panas terik... hahahahaa.... Pincushion & Biscornu yg sgt2 comel gitu.. geram je aku tengok.. rasa mcm nak picit2 je bagi penyek.. cute tau!

Crossstitched card, Cross Stitch & Needlework Magazine Issue March 2010, 2 kits, 3 packet beads, bling2 (actually aku x tau nak panggil apa, tapi yg org dok lekat kat tudung, baju kurung tu), frame, cord, Tupperware Keychain & Round Tupperware

Kalo korang tak percaya, tengok la betapa comelnya pincushion & biscornu yang K.Nisa buat ni. Combined dua2 dlm 1 tapak tangan aku jer... Kalo x silap aku, pincushion tu K.Nisa guna 18ct & biscornu tu lak 16ct. Betul tak K.Nisa? Harap betulkan kalau saya salah yeee...


Tupperware ni lak dah ada penghuni dah.. hehehehee.. aku simpan koleksi Mill Hill Beads aku. Sorry ler kalo nak letak gulai ayam ke.. kari daging ke... atau paling teruk cili giling ke... sayang taw... Tupperware ni saiz medium and comel gak....



Nota kaki : K.Nisa, thanks sebab sudi exchanged sama saya... & thanks jugak dgn stashes yang K.Nisa bagi. Saya sgt2 suka. Tak sabar nak tunggu next exchange *wink*...

5 comments:

Nurazimah said...

Wah..bestnya ada exchanged..comel akak2 nyerr exchanged...Imah ada gak terpikir nak cuba buat biscornu...tak penah wat lagi...

Nur said...

Waiya, so cute biscornu itu!

Margaret wong said...

What a lovely exchange! Both sets of pincushions and biscornus are beautiful!

sararisa said...

wahhaha..lain kali ajak sara sekali ye...huu...tp biscornu tu tak reti buat...hahaha ada tutorial tak?? makan biskut tau la...hihihi

ALynn said...

Imah : Thnks.. cuba la buat biscornu tu.. senang je..

Yati : mekaceh... mekaceh..

MW : Thanks

Sara : Boleh je... nanti kalo xchge lg, akak inform sara ekk.. tutorial nye just google je.. nanti kuar la mcm2 version.. hehhee.