Showing posts with label Stash Swap. Show all posts
Showing posts with label Stash Swap. Show all posts

Thursday, December 17, 2009

Stash Swap ~ Pincushion in d'House

Akhirnya... selamat sampai gak pincushion dr Cik Kema nehh. Tak senang duduk taw menunggu parcel ni sampai. Mekaceh bebyk2 la Cik Kema. Mcm2 adaaaa - pincushion (ni kompem la kan), pot holder (rasa sayang nak guna la pulak), Owlla si burung antu (nama ni Cik Kema yg bg ok..) & yg paling best ialah purse itew. Nampak je kicik, tp besar sebenornya yeee... Mekaceh ye Cik Kema.. muahhh..muahhhh..muahhhh...


Yg ni pulak pincushion aku buat utk Maya, owner Craftzone Malaysia. Simple aje. Actually ada 2 pincushion. Tp entah macamana aku dpt idea yg tak berapa kreatif, aku combine jd 1. So dpt la 1 pincushion yg boleh tahan besar besarnya... sungguh tak kreatif.. Hopefully Maya suka (ayat standard la nii).. Yg lain2 tu gift iringan aku utk Maya sbg tanda ingatan dr aku - Needlebook (felt + cross stitch), flowerpin & simple card. By the way, design utk needlebook tu dah penah aku buat sebelum ni, pincushion jugak.



Saturday, November 14, 2009

Stash Swap

Inilah kali pertama aku join swap dgn crafter2 dari seluruh Malaysia nih... Saja je suka2. Dpt gak berkenalan dgn depa suma nih.. ye la kan.. selalu tu blogwalking je, segan la konon nak bertegur sapa...

Swap ni Hani yg organized. Syarat2 swap mcm kat bwh:

Stash yang perlu disediakan:
* 10 biji butang
* 3 pieces fabric bersaiz fat quarters (18"x22")
* 3 pieces ribbon (1 meter each)
* 2 pieces felt (A4 size)
* Special (surprise) stash dari diri sendiri

so, ni lah partner yg dah Hani tetapkan

Fida --> Shiela --> Hani --> Jaja --> Faiza --> Azie --> Mus --> Alynn --> Kak Pah --> Anas --> Fida

Dan setelah menunggu bagai nak giler, akhirnya adik posmen tu pon dtg ler ketok pintu umah aku mcm nak roboh (actually adik posmen ni mmg dah biasa anta parcel kat umah aku, takyah tanya nama lg dah, terus bg jek parcel tuh)... Mekaceh byk2 Mus.. Dr jauh mai nih, Penang nun hah! Aku mmg suke giler hari ni... mmg tahap meroyan dah.. mana taknya, Cik Mus mmg betul kasi surprise.. 6 ketul Cross Stitch Mags.. mcm tak caya jek.. stash yg lain tak ku pandang seketika la Cik Mus. Dah abes belek magazine baru aku belek stash yg lain.. muahahahahahaa.. Kalo Mus ada kat depan aku, dah lama aku cium2 taw.. muah...muah..muah.. Tima kaceh la Cik Mus cayang.... mcm2 adaaaa... meroyannn okkkk..



Stash utk Cik Pah dah aku pos lama dah. Since dia jauh nun kat Sibu & dia lak kena balik Perlis sbb FIL dia meninggal dunia, so aku takleh la nak tunjuk lagi. Kena la bg tuannya tgk dulu.. belek2 dulu... nanti aku update bila Cik Pah dah received ok...